torsdag 14 oktober 2010

2x20min ikväll

Idag körde jag 2x20min, ~90 kadens, 220w på första. Den andra så steg pulsen ordentligt så jag var tvungen att gå ner på 210w. Sist jag körde detta pass var 220w inget problem på båda intervallerna men jag fick skifta kadens rätt mycket, så egentligen kanske det var det? Skönt att jag kommit igång med trainern nu, börjar få bättre koll på den, det kan t.ex vara trainern felmarginal som spökar också då denna trainer kan diffa på så mycket som 10%(21-22w alltså), det är fan mycket. En riktig monark vore nice.

Nu är det bara 5h passet kvar denna vecka och bålstabilitetsträning, jag tänkte ta dessa i helgen. Jag ligger även en 2x20min minus från förra veckan eftersom jag valde bort den. Funderar på att ta ikapp den, isåfall får det bli imorgon efter jobbet för söndagen behöver jag vilodag inför nästa vecka.

2 kommentarer:

Johan Mölleborn sa...

Härligt.
Ett litet tips. Kör ett snabbt bålpass efter intervallpassen. Jag kör med ett Ab Wheel. Funkar grymt.
Ta inte igen det passet du missade. Kör efter schemat, annars kommer du krokna nästa vecka istället.
/J

STIZZE sa...

@Johan, det är ett tips, spelar ju ingen roll när man kör det. Trist att dra på sig träningskläderna bara för det där passet dock, så det kanske man ska köra på.