torsdag 28 oktober 2010

Onsdagstur med MartinPetter

Igår drog jag och MartinPetter ut på en runda i hellas. Det hade småduggat lite under dagen och gjorde det senare på turen också, men absolut inte så farligt, inget kläderna inte klarade av! Det var dock hur halt som helst på rötterna idag, värre än det brukar vid regnväder. Det resulterade i sidleds försvinnande framhjul och huvudstupa fall av kroppen fler än ett par gånger! Lite skoj det där hur man troligen ligger på gränsen väldigt ofta, för antingen så greppar man och tar sig över, eller så är det fullt glid och sannolik vurpa som står på menyn.

MartinPetter drog igång ”tempot” som försatte mig i fenomenet ”blodsmak i munnen” redan på 5 minuter. Det gick egentligen inte så fort men kombinerat med ganska lång inledning utan att stanna och att man alltid är grymt segstartad när man bor 30sekunder från HBB gör ju sitt. Bättre gick det senare under rundan, vi cyklade ganska snabbt men ändå med respekt för rötterna, att hänga med i tempot utan att dö var alltså inga problem även om jag vet att han, om han vill, ganska lätt hänger av mig.

Vi cyklade HBB – Sickla skiftet – Dow jones – Blå/Ulvsjö & Ner till tunneln vid äventyrsbanan – Vita – Tresnåret – Sickla Skiftet – HBB. En favorit i repris med andra ord då jag gärna föreslår denna tur, särskillt med dow jones och tresnåret som är favoriter hos mig. Andra favoriter är blå-gröna i kombination och area51, dom får vänta till en annan lycklig dag dock. Blå/gröna tar jag helst på helgerna eller högst/helst med tre snabba cyklister som håller samma tempo som jag, alltid skönare att va tre om en olycka händer långt in i skogen också.

Det är avslutning på ”stegtävlingen” på jobbet denna vecka, i fem veckor har vi hållt på och jag leder fortfarande även om jag har en löparkollega i hasorna som även han tränar flera gånger i veckan kombinerat med långa promenader till/från jobbet då han bor i nynäs. Jag lägger eventuellt in fler cykelpass denna vecka för att säkerställa min vinst, vi får se!

Jag funderar på att köra ”witch ride” som annonseras på happymtb just nu, men jag är lite osäker på min egen prestation och även vem jag cyklar med då jag varken har gps, karta eller geografisk förståelse för området. Det är även crosstävling i helgen vilket vore roligt att åka och kolla på, eventuellt skojcykla i sportklassen. Vi får se!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yes - jag är med på en blogg :)

/M

STIZZE sa...

10minutes of fame! ;)