onsdag 13 oktober 2010

Tisdagsrajd + 1.5h distanspass = 4h träning

Igår tänkte jag kombinera en skogsrunda med lite asfaltsnötande för att nå mina 4 timmar cykling som står på träningsschemat under ett av passen denna vecka. Jag började med en tisdagsrajd med happygänget, jag valde velourgruppen/lugna gruppen eftersom jag cyklade på gamla guleböjen, ändå så låg jag i toppen hela tiden förutom när jag drog några otb som är så lätt hänt eftersom cykel är för liten, samt när mina pedaler strular, jag har ju satt på eggbeaterpedalerna som satt på scalpelen från början, de som fått stryk så att det är svårt att komma i den högra pedalen och att man lossnar lite för lätt.

Rundan var rolig, nissen och knoparn(johan & rickard) ledde stigvisandet. Vi åkte ut mot de områden där jag normalt inte håller till så det var skoj! Ett par nya ställen och ett par stigar som jag bara åkt nån gång innan, allt blir iofs som nytt i mörkret..

Efter tisdagsrajden när de andra åkte till max, satte jag fart på asfalten ut mot älta och den vanliga 23km rundan, jag tog även lite omvägar på slutet för att nå upp i mina timmar, men eftersom jag körde med skogsdäcken med monster-mönster sög de fast ordentligt i asfalten och det gick otroligt långsamt men ändå tungt.

Skönt att vara av med 4h passet, och konceptet att köra första delen skog och sedan gå på asfalt var lyckat! Nu har jag bara ett 5h pass kvar denna vecka vilket jag planerar på torsdag. Jag hoppas att det finns några som vill ut i skogen så jag kan göra om detta koncept! 2.5h i skogen och följa upp med 2.5h asfaltsnötande...

Skogsåkandet är ju magiskt/underbart, men asfaltsnötande är jag redan rejält trött på. Det skulle vara mycket roligare ifall jag hade en riktigt landsvägscykel att åka runt på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

vore intressant att se vad du har för veckoupplägg. Ett 4 timmars och ett annat 5 timmars pass plus en del till blir ju en hel del. Ett inlägg om detta vore intressant.

STIZZE sa...

@Anonym, jag tror jag har nämnt det ett par gånger inom några inlägg.. Men jag kan nog fixa det till nästa vecka om det önskas!