torsdag 7 oktober 2010

Geggrunda i hellas ikväll!

Fan va kul det va att cykla skog igen!

På 30 minuter lyckades jag byta två däck, montera av två dämpare och montera på en dämpare, klä på mig alla cykelgrejer och ta mig till hammarbybacken, det måste va rekord!

Det blev alltså gula gungbrädan ikväll men med lite bättre dämpare än vanligt. Det var roligt skoj att cykla skog som sagt, dock så vimsade vi runt i mörkret och kom utanför stigarna flera gånger där det blev svårcyklat. Ungefär 2h blev det  och blött och geggigt var det överallt.

Sven som jag cyklade med var riktigt stark, han cyklar normalt med snabba gruppen på tisdagsrajderna och jag märkte att det är en bra skillnad i benen på oss båda, speciellt när vi nådde grusvägarna då jag inte kunde hänga med även fast det inte såg ut som om han tog i så mycket. Jag är helt enkelt svagare än honom i benen, säkert också en lägre mjölksyretröskel men det har nog mer med kraften att göra.

Det kan nog ändå va värt att prova på snabba gruppen en tisdag framöver, inte nästa tisdag eftersom jag ska köra 5timmar distans dagen innan, men kanske veckan efter det? Har man inte provat så vet man inte hur det går! Jag vill in i snabba gruppen så snabbt som möjligt så jag kan få ordentligt med motstånd precis som det var första rundorna när jag körde tisdagsrajder. Nu har jag hunnit bli "bekväm" i Johan A's och Johnnys grupp och behöver bara lägga ner 80% istället för 100% för att hänga med, och jag gillar ju att pinas och inte bara njuta. :)

Inga kommentarer: