lördag 2 oktober 2010

Vikt & omfång, invägning imorgon..

Jag försöker som tidigare nämnt gå ner i vikt, både för min egen skull och för cyklingen. Jag mätte mitt omfång och jag har minskat 10.5cm senaste 7 veckorna. Innan dess sen i våras har jag inte mätt omfånget men mycket hände där med, jag gissar på att jag startade på nånstans runt 95cm, idag är jag nere på 79.5.

Det gör mycket för självkänslan att komma ner i de siffror som man en gång faktiskt var nöjd med, men vad som känns ännu bättre är hur lite jag faktiskt behöver kämpa för det här. Jag har vant mig med att känna hunger igen mellan måltider, det gjorde jag knappt förut. En annan sak som verkligen har förändrats är hur snabbt jag blir mätt, och min egen definition att vara mätt är helt annorlunda också. Förr åt jag tills magen var full snarare än att mättnadskänslan hann komma, det är två helt skiljda saker, full mage och mätt mage.

v.32 Start 79.6kg, 90cm omfång
v.33 79.1 kg
v.34 78.8 kg
v.35 78.0 kg
v.36 77.7 kg
v.37 75.7 kg
v.38 76.3 kg
v.39 ...to be continued.. Men vågen senaste 3 dagarna har alla visat under 75kg, mellan 74.7-74.9kg.

EDIT: YES, 74.3kg! :)

Inga kommentarer: