lördag 16 oktober 2010

Min första 4x4 idag!

Ja jag vet, det var dumt. För det stod inte på schemat, vilodag stod på schemat men jag kände mig utvilad så why not. Jag ska bara köra distanstempo imorgon och sen är det ny vilodag på söndag!

4x4 med instruktion att lägga mig 20% watt över watt-antalet jag kör på 2x20 passen, dvs 220w + 20% = 264 avrundat till 260w. Jag valde att avrunda neråt eftersom jag sist körde 220/210w på min 2x20 runda.

Min erfarenhet hittills av 4x4 var att det var riktigt enkelt samtidigt som jag misstänker att nånting är fel, att jag borde kört på högre watt. Av någon anledning så hamnde jag på 100 kadens istället för 90-95 där jag normalt ligger. Det kändes bättre på 100 kadens och det kom naturligt så då tycker jag att det kan få va där uppe. Det jag dock märkte skillnad var att benen kändes riktigt möra efteråt, ungefär som att komma hem från en tung skogsrunda, effektivt att få den känslan på ~25minuter helt klart! 4x4 kan bli en favorit oavsett hur tung den är, grymt tidseffektivt!

Imorgon drar jag ut på en 5h runda, ifall jag lyckas få ordning på cykeln som strulat en del. Klockan 10 imorgon drar jag ut i hellas med några happy grabbar och kör ~2-3h, sen fortsätter jag själv för att beta av tiden. Det ska bli skönt att cykla i ljuset som omväxling även om jag tycker pannlampan är rätt mysig den med.

Inga kommentarer: