måndag 25 oktober 2010

Helgens turer

I fredags var det konferens på bergendals i sollentuna, konferensen var lite sisådär, men maten och ölen därefter var kul! Vid ~23:30 ringde Karin som hade åkt till sös med magkramper så det var bara att  ta sitt pick och pack och dra, jag var där vid ~01:00 och var hemma ca 03:30. Dom kunde inte se vad det var för något, men troligen är det stress eller liknande, hon fick antibiotika också för något de sett spår av. När vi kom hem och dagen efter var det lite bättre.

I lördags fyllde farsan 55 så vi var ute i älta och hälsade på vilket va kul, när vi kom hem skulle jag köra ett trainerpass men gårdagens alkohol och träningsverk från den där 1500m joggingturen till bussen satt i ordentligt. Jag började passet med avbröt redan efter 3 minuter då jag varken hade skallen eller kroppen med mig.

Igår, söndag, hade jag flera alternativ egentligen men jag hade bestämt mig för skogsrunda med Anders och Emil. Men så fick jag ett sms om att de ville avvakta vädret, jag själv bryr mig inte så mycket om väder & vind utan ville cykla oavsett. Jag började kolla på alternativen, Nynäshamn - Hammarbybacken med Johan A, Tille och blackplanet(alla happy namn), hade jag precis missat då dom tog pendeltåget till nynäs redan 08:52 och nu var klockan ~09:00. Per Kumlin hade snackat om cyclocross som lät kul, men det tog mig 20minuter att hitta hemsida och vägbeskrivning, och då var det bara 25minuter kvar innan de skulle starta och jag satt i kallingarna ca 40min cykeltur därifrån så det skulle ju inte gå heller tyvärr.

Men så på eftermiddagen så drog jag och Anders ut på en skogsrunda ändå, vid HBB mötte vid Johan A och gänget som då hade varit ute i 5h i regn och dugg, dom såg blöta med glada ut. Jag blev lite avundssjuk att jag inte hängt med där, men med facit i hand att Johan A hade varit bromsklossen så hade jag nog varit en ännu värre bromskloss med min fulldämpare hoj när dom andra alla körde cyclocross.

Min och Anders runda skulle bli kort men den blev nog upp mot 2-2.5h ändå tror jag? Sickla skiftet - Hästskön - Två tornen - Gröna - Tresnåret - Sickla skiftet, ungefär så. Jag var fortfarande ordentligt mör i kroppen från helgens bravader och anders som inte cyklat på 2 veckor var fortfarande jetlaggad så vi cyklade ganska lugnt och behagligt. Det duggade hela tiden men vi kunde hålla oss förhållandevis torra ändå utan att frysa särskillt mycket.

Skön helg, men trist att jag inte hade kropp/skalle för trainerpasset.

Inga kommentarer: