onsdag 6 oktober 2010

Jag blev avhängd!

Om du har svarta cykelkläder, en svart nishiki lvg cykel och cyklade mellan älta/skarpnäck ikväll runt 20:00 tiden, så är du ett jävla svin! ;)

Här har man cyklat samma jävla varv på 2.3mil för 13:de gången på 10 dar, och så kommer det en jävla pajas på landvägscykel OCH KÖR OM, vad är det för stil egentligen, det är ju MIN runda för i helvete, jag äger stället!? Självklart blev jag sur och slängde mig ut i gatan och skulle hänga på. Och som han kämpade, jag såg nog allt! Jag kämpade också, och tappade ca 50m på 1 kilometer, sen fortsatte den jäveln framåt där jag svängde höger in mot sköndal.

NEJ, det är fan inte ok att cykla om mig, speciellt inte på en landvägscykel utan att dra ifrån mig ORDENTLIGT, han kunde väl iallafall gjort det med stil! Jävla sopa. Men visst, jag hade nog aldrig kommit ikapp igen med tanke på att jag låg på 95% av maxpulsen ;) ...

Det var nog det enda roliga som hände mig på dagens 2.5 timmes runda, fyfan vad less jag är på asfaltsnötandet. Nu behöver jag en skogsrunda för att bli lite pepp igen. Pulsklockan funkade iofs mkt bättre än den brukar så jag kunde köra lite mer striktare, förutom när man försöker uppfostra landsvägscyklister med mountainbiken då..

8 kommentarer:

Anders/Stereo sa...

hahahaha.. ett av de bästa inläggen på länge! :)

STIZZE sa...

@Anders, kul att det glädjer! Det sved ordentligt på slutet, den där kilometern innehöll säkert 300m uppförsbacke också. Jag var snarare glad att han körde rakt fram där jag skulle höger hehe ;)

fredrikw sa...

Att köra samma runda om och om igen är ett effektivt sätt att döda motivationen och glädjen med att cykla. Det finns ju massor av vägar, både grus och asfalt, att välja på om man ska köra distans. Ut ur komfortzonen och bege dig ut på nya vägar istället, det låter ju riktigt trist det där du håller på med :)

STIZZE sa...

@Fredrikw, haha ja men den här kusen har rätt kass fantasi kombinerat med dålig kunskap hur cykelvägarna i närområdet faktiskt ser ut. Men jag antar att en runda ut mot värmdö kanske inte är en så dum idé. På måndag har jag 5 timmar distans, kanske ska ge det en chans då för fem varv på min nu otroligt trista runda är inge kul, även om det psykiskt är rätt skönt att veta exakt hur varje parti ser ut och hur långt man har kvar.

Jag ska även hälsa på mormor nästa vecka eventuellt då de flyttade till sollentuna, mitt emot Per Kumlins nya hus, i tisdags och skulle nog bli glada av ett besök.

Anonym sa...

Distanspassen är ju perfekta för att upptäcka nya vägar, platser och stigar. Ta med dig en karta och ut och kör! 5 h från sjöstaden kan du åka fina vägar genom hellas - erstavik - åva - årsta havsbad - tungelsta - Ådran - Vidja och hem via Flaten och Älta.

STIZZE sa...

När jag tar en titt på kartan så ser det ut som mer än 5h? :)

Asfaltsvägar via Sickla - Älta - Tyresö Slott - grusvägar(?) mot Åva, sen ta riktning mot V-Haninge/Tungelsta såg lovande. Men hur man tar sig genom skiten sen för att nå Tungelsta ser värre ut. Det blir blä direkt där, jag hatar att dra mig ut ensam på vägar jag inte har koll på, speciellt när det är vardagkväll och beckmörkt långt hemifrån.

Anonym sa...

Jag brukar räkna 1,5 h ner till Åva, 2,5 till Tungelsta via Årsta havsbad och 4 h blankt hem till Sjöstaden. Du får en timme i felkörningsmarginal :)

STIZZE sa...

@Anonym, hur snabbt cyklar du då?