fredag 24 februari 2012

Monark igår och helgens planering!

Jag monarkade igår kväll! Jag hade tänkt köra 2x20 men tiden gick, jag ångrade mig och försökte hitta nån att cykla ute med. Tiden gick ännu längre och jag glömde bort att äta. Helt plötsligt var den 20:00 och jag hade varken ätit eller tränat.

Jag satte mig på monarken och klämde av 20minuter på 220w. Jag hade inga problem att köra intervallen, 230w är nog min rätta belastning. Men däremot var jag energilös. Med historiken av träning i ryggen de senaste dagarna lät jag även detta pass slippa undan med att inte varit utfört till punkt och pricka. Oavsett lär det ge en del träning, och så jävla viktigt är det ju inte. Viktigare att jag får träning gjord i huvud taget. Detta är ändå min egen tolkning av träningsschemat som jag gör nu, samtidigt som jag utgår ifrån det schema jag fått och klämmer inte fler pass för att ta igen ett litet oplanerat uppehåll på ett par dar där det skulle ha tränats.

Idag är det äntligen fredag! Det ska firas, med en härlig arbetsdag och 1x40min @ 230w ikväll. Det är planen iallafall!

På lördag har jag ett nytt spännade och riktigt tungt stegpass att utföra som tar 1.5h på monarken. Alternativt att jag åker skridskor på sjön vid hellasgården och kör intervaller där. Men med tanke på alla plusgrader senaste tiden är jag skeptisk.

På söndag, då blir det distans med snäckangänget! "Vår" premiär i "LVG" är det visst. Dom tror att jag går på den, men det är varken vår eller landsvägscyklar som kommer användas. Men jag hämnas, genom att komma utan kompisskärm..

Inga kommentarer: