söndag 12 februari 2012

Styre och styrstam monterad på SuperX'en

Nu har jag monterat och finjusterat, kanske blir nån liten ändring med hoodsens vinklar till sommaren men det märker jag inte av förrän jag cyklar på riktigt.

Den blev finare än jag tyckte från början, men däremot är jag lite besviken på styret. Jag köpte det för att prova en annan vinkel men jag märker knappt av den stillasittande på hojen. Men det är samma sak där egentligen, det märker jag bättre till sommaren när man cyklar på riktigt.

Nästa projekt blir att byta body och sätta på kassetten på bakhjulet, jag har ingen erfarenhet utav det och vet därför inte vilka verktyg som jag kan behöva. Jag drar mig lite för att meka på hojen då jag är så kass på det. Ska ta tag i det där nån dag, än är det lång tid kvar innan det är bråttom.

4 kommentarer:

Jonas l sa...

flytta hoodsen? Reglagen ska ju sitta så botten av bromshandtaget är parallellt med botten av styret. Vinkeln på styret kan man ändra lite däremot.

STIZZE sa...

Jag förstår inte din beskrivning, men jag trodde att hoodsen skulle sitta där man tycker det är bekvämast?

Jonas l sa...

http://ruedatropical.com/wp-content/uploads/bars/gb-r.jpg så menar jag. rakt linje under styre och handtag.

STIZZE sa...

Det där ser inge skönt ut alls, jag gillar när det "tar emot" ordentligt när man håller i hoodsen.

Men jag kanske borde prova. Sjukt jobbigt att linda om bara