tisdag 19 juli 2011

Backintervaller och 2.5h hellasrajd

Jag fick lite kort om tid innan rajden så det blev bara två vändor med maxansträngning upp för hammarbybacken. Sen var det dags för tisdagsrajd i snabbgruppen.

Benen var helt av redan innan backträningen, och det gick inte jättesnabbt upp för backen direkt även om jag gjorde allt jag kunde. Så nånstans hoppades jag på en "lugn" snabbgrupp, shi fick jag. Det var en snabb grupp strax över medelhastigheten, dock var stigvalen helt underbart fina. Inga jättesmå stigar men väl sammansatta stigar utav hellas bästa där man faktiskt får tillfälle att trampa ur benen ordentligt. Det enda mekstoppet stod jag själv för när jag punkade mitt bakhjul med furious fred på, alltså dömt att hända.

Sträckan var sickla skiftet, hästskon, gröna, gula, area 51, blåa, ulvsjöslingan och avslutande på fem svåra i sickla skiftet. Vi fick ihop totalt 25km cykling på strax under 2.5h så det var en riktigt bra distans för att vara tisdagsrajd och för att vara hellas cykling.

Jag fick också en stor komplimang av Clive från cykloteket, han tyckte att jag var tekniskt väldigt duktig. Det finns ju många cyklister i hellas som är bättre än mig, men jag väljer att gotta och glädja mig i komplimangen!

Efter rundan avslutade vi på göteborg där även långsamma gruppen samlade ihop ett gäng.

Clive och, fredrik?
Alltid redo!
Grymt sköna flowiga stigar på gröna..
Efter spången, vilken jag självklart inte klarade. Jag måste sluta nämna när jag kört bra på spänger, då sabbar jag det alltid nästa gång när tillfälle ges.. ;)

Glatt gäng! Björn lånade ut megaexo verktyg till mig innan rajden så jag kan fixa min cross nu också... Och till höger har vi Robert som jag tränade cross med "hela" vintern
Afterbike, gud vilken bra uppfinning..

Inga kommentarer: