torsdag 7 juli 2011

Drog en runda i hellas

Planen var att dra en maxansträngning med några 8-10min intervaller i sickla skiftet, men så slog mig tanken att jag kanske kunde kollat happy efter torsdagsrajds trådar. Jag tog fram mobilen och såg att klockan redan var 18:35 och vanliga samlingstiden för rajder är 18:30. Så jag vände på skutan direkt och tog mig till parkeringsplatsen, och mycket sant stod det två cyklister där. Jag åkte fram för att hälsa och visst var det happyiter, inga jag känner och de hade inte annonserat nån tråd men jag var välkommen ändå.

Vi körde en runda som liknar min vanliga fast lite kortare och långsammare. Diverse stigar genom sickla skiftet, mot dow jones och utsvävningar från denna. Jag tog förresten NÄSTAN backen på dow jones starten förresten, jag var löjligt nära. Sen vidare ut på blåa söderut, strax innan den tar slut och når grusvägen höll vi höger i traktorspåren och fick åka i lite hopp och drops men det var galit igenvuxet på bara ett par veckor. Sen körde vi asfalten hem då mitt sällskap skulle hemåt. Vid kyrkogården tog jag mig upp i sickla skiftet och körde fem svåra hem i lite högre tempo. Tyvärr lyckades jag punka mitt furious fred däck/slang sista 100m innan skogen tog slut, lite bittert kanske.

Det var skönt att ta sig ut, jag fick iallafall 1h45min cykling i benen även om det var rätt lugnt tempo, men cykling är lika kul för det.

Inga kommentarer: