tisdag 26 juli 2011

Stisse's Modeblogg!

Jag ska på bröllop när ni andra lyxlirare åker långlopp i Norberg. Jag har fortfarande listan att ta hand om till brölloppet, dvs min egen klädlista. Festklädsel, fast fina sådanna.

Vad sägs om..
Svarta stuprörsbyxor
Renovera mitt gamla favoritskärp från 80-talet
Boots med pytonormsskinn
Vit skjorta uppkavlad till armbågarna
En svart väst
Min trevliga hatt
Några halsband/armband

Blir jag lite rockigt festklädd med stil då? Eller ska jag dra på min slash-tophat istället? ;) Bild kommer så småningom, jag lovar!

Ikväll blir det tisdagsrajd i snabbgrupp. Jag ska cykla ursinnigt snabbt, några meter, sen ska jag vänta och låtsas som om jag är jättestark och kunnat cykla så snabbt hela rajden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det står väl i inbjudan något om klädsel? Låter annars lite för dåligt klätt för ett bröllop.

Andreas sa...

Hej Stizze,
Kikar in till dig ibland och nu vill jag bara säga:

GE OSS EN BILD!! Låter helskönt

Ha det gott
Andreas

STIZZE sa...

@Anonym, När jag skrev "festklädsel, fast fin sådan" tänkte jag på mina egna referensramar. Jag är inte J.Lindebergs killen direkt, är gammal(fortfarande ung) sleaze-rockare med sönderklippta linnen, tajta stuprörsbyxor, boots, kedjor, kajal, bandana, tuperat hår.. Körde hela kitet förr när jag lekte rockstar och lirade i band. :) Jag har väl lagt ner det där för ett par år sen, men lever fortfarande kvar i det lite ändå. Man har ju sina olika perioder i livet :)

Det här var jag för 6 år sen: http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images02/125/3910b1003523443bb94d3f10bf15c1f7/l.jpg

På inbjudan står det festklädsel. Och eftersom brudgummen hade hoppats att folk hade önskat pantera och annan hårdrock/rock till festens playlist, och deras barn skall kasta "blommor och döskallar" på golvet i kyrkan, känner jag mig rätt safe. De har även muntligt sagt att vi kan komma i precis vilka kläder som helst, det enda de önskar är att festen blir grym och ingen går hem i förtid. :)

Även min chopper-körande svärfar tyckte min outfit lät bra, själv skulle han lite besviket gå i vanlig kostym. :)

@Andreas, det kommer en bild! ;) Skomakaren asgarvade när jag slängde upp bootsen på disken och höll med om att reparera var rätt ordval. Skärpet är också på reparation, jag hämtar det på torsdag. Kommer även kolla efter ny skjorta, jag hade uppenbarligen gått ner lite i vikt sen jag börjat cykla så den satt inte så bra längre ;) .. Och gul&blå verkar ha lagt ner, det var där jag handlade stuprörsjeans förr. Måste improvisera lite.

Men bild på bröllops outfiten kommer! ;)