torsdag 3 maj 2012

En till asfaltsvända på vägen hem

Jag tog en till liten omväg hem, dvs samma som i morse så totalt 70km har jag fått i benen idag. Jag körde lite intervaller på vägen hem. Planerade framför mig hela tiden där det var säkert. Vissa raksträckor bestämde jag att från "den" skylten till "den" skylten trycker jag på hårt och i "dom där backarna" går jag på max men i "dom där backarna" trycker jag på men lite mer realistiskt som en vanlig tempoökning och försök att hänga av någon.

Jag var lite piggare i benen på vägen hem men de kallas nog fortfarande dyngben, jag tror jag behöver lite korta intervaller den närmaste tiden. Jag körde några vändor 10/20 också men det är svårt med all trafik och cykelbanor, blev snarare 10/30, 10/40 osv.

Hur som helst, jag är nöjd med dagens cykling. Jag var tidig på jobbet och kunde gå hem tidigare så jag landade hemma ungefär vanlig tid, och då fick jag två vändor cykel. Värt.

Inga kommentarer: