torsdag 3 maj 2012

Fyfan vad irriterande. LLC fållindelning.

Jag är ganska säker på att jag seedade in mig till fålla 2 på sista långloppet Bockstensturen i varberg förra sommaren. Iallafall enligt förra årets procentsats. Jag tittade nyligen bara för nån vecka sen på fållindelningen och då såg jag att jag fortfarande var i fålla 2. Men nu när jag sitter här och ska plita in anmälan till Långa Billingeracet tog jag en extra titt och ser att jag är reggad på fålla 3?

Dom måste ha ändrat procentsatserna väldigt nyligen, alternativt så har jag tittat fel typ 4-5 gånger på den där sidan vilket inte låter sannolikt. Jag var överlycklig att jag lyckades seeda mig till fålla 2 på sista långloppet förra året.

Årets sista långlopp, jag förbättrades från 29% till 22% procent under säsongens gång. För att behålla min fålla 2 hade jag på bockstensturen som tog totalt 4h och 9min 23sek, behövt svarva till den där tiden med YNKA 1min 42sek. Dvs hade jag bara inte fått strul med växlarna där jag fick stanna en längre stund och tappade samarbetet med Gunnar Tibert hade jag lätt tagit det. Så jävla tråkigt.

Undrar hur min form är till Långa Billingeracet. Jag har verkligen ingen aning. Det hade varit skönt att få starta i fålla 2 i år, även om det faktiskt redan förra året var målet till 2012 att klara av.

Jaja... Det är som det är.

2 kommentarer:

Peter Hultman sa...

Surt att hamna på precis fel sida av gränsen!
De uppdaterar seedningsgränserna för fållorna varje år (om inte oftare). 2010 t ex räckte det med 27% för fålla två, men då täten körde långsamt på Bockstensturen det året sänktes gränsen till 22% någonting. Förra året körde många snabbt på Engelbrektsturen vilket säkert bidrog till att sänka ytterligare. Det gäller med andra ord att delta i rätt lopp om man vill ha bra seedning så som reglerna ser ut nu.

STIZZE sa...

Jo precis, och engelbrektsturen missade jag pga ett bröllop. :/