onsdag 2 maj 2012

TCM cukkling ikväll

Bror min som för över 10 år sen jobbade på TCM, och känner folket där, vill rasta sin scalpel ikväll på deras kundcykling. Han har inte cyklat på 1.5 år nu men det ska nog gå bra. Tekniken finns där och då sparar man mycket energi, det är förövrigt en underskattad skicklighet som borde vara en del av alla tävlingscyklisters träningsupplägg.

Själv hinner jag inte meka framväxel i tid då det bara är hem och ge sig ut som gäller, så det blir storkakan idag med. Gick ju bra igår så varför inte igen, så mycket backar finns det väl inte i tyresös skogar får vi hoppas.

Efter kvällens runda ska jag ge den lite kärlek så den glänser och fungerar utmärkt för att kunna lägga ut den på blocket. Ramen är en 2012:a med team-lackering och den har bara cyklats på kanske 10gånger, endast en gång innan vintern och framplockad nu i april.

Jag har varit jättenöjd med den men suget på en storhjuling och helt enkelt att prova nått nytt har blivit lite för stort så jag ska sälja av min och köpa en Flash 29er är tanken. Dvs om jag får den såld. Mer om det senare..

1 kommentar:

Anonym sa...

Flash 29er är min drömhoj. Nästa år... :)

/Eskil