torsdag 24 maj 2012

Ikväll ska det rejsas cross

Jag och Johan ska ut och TÄVLA mot varandra ikväll. För det gör vi alltid. Men vi säger ingenting. Eller låtsas inte om det. Vi skyller normalt på allt möjligt vi kan komma på. Sen käkar vi semlor eller dricker vi öl efteråt för att låtsas vara oseriösa, som om cyklingen inte betyder nånting. Men så snart vi kommer runt hörnet är det fingrarna i halsen som gäller. Vi vet båda två, att det här är på fullt blodigt allvar. Egentligen hatar vi varandra.

Eurosport sänder live från 18:30 nån gång och helikoptern följer oss ut mot erstavik, älta-skogarna, flaten med avslut nånstans vid Enskededalen skylten. Nu ska jag kolhydratladda och fila på taktiken resten av dagen.

Här är en bild från vår första tävling. Min första runda någonsin med nyinköpta CaadX'en 2010 i november. Det blåste orkan och var världens snöoväder ute. En riktig mysrunda.

3 kommentarer:

Johan (Black Planet) sa...

Du missar att Vacchi o Adamsson har eftersnack imorgon på Bianchi Cafe...
Någon ursäkt ska jag hitta på...

Anonym sa...

Ha ha, vilket apkul inlägg, klockrent Stizze :)

Vilken snygg hjälm du hade btw :D

Kram och puss
//Bruce

Kokodrill sa...

Gulliga ni ser ut. Nykära skulle jag säga.

/kokodrill