onsdag 12 oktober 2011

Besök på åstrandslaboratoriet idag

Jag var förbi och körde ett träningspass på 60minuter + 3.5min med både aktiv vila och vila mellan.

Med stort cykelsug, pigga ben från 2 vilodagar och ett mer välförberett pass med vattenflaska, svetthandduk och musik i iphonen var allt upplagt för en bra "prestation" från min sida. De hade även sänkt motståndet några watt från förra veckans upplägg så jag gled igenom passet med känslan av att jag kunde suttit där minst lika länge till eller ett par/flera timmar till ifall energi hade tillförts.

Med en slutpuls på 166 men känslan av typ 140 p.g.a mental styrka så var jag rätt nöjd när jag var klar. Första passet sen i söndags som sagt och cykling är fantastiskt, till och med testcykel är fantastiskt när man inte cyklat på ett par dar!

Inga kommentarer: