onsdag 26 oktober 2011

Stockholm Cyclocross på lördag!

På lördag går en av stockholms roligaste cykelevent av stapeln, Stockholm Cyclocross i Kungsträdgården!

Jag har anmält mig i Superklass även fast jag vanligtvis kör elitklass. Anledningen är för att jag vet att jag blir varvad i prestigeklass, säkert två gånger på en timme också. Problemet är att i Prestigeklass blir man avplockad av banan och även fast jag förstår varför det är vettigt att reglerna är så, så är det jävligt tråkigt att ställa upp i den klassen av den anledningen.


Mellan 11:00 - 14:00 kommer det cyklas i olika klasser, själv startar jag 12:20 med Superklass och Prestigeklass startar när vi gått i mål ungefär en timme senare.

Och jag hoppas på massvis med publik som för massa oväsen och förhoppningsvis hejar på mig!

Ni kan läsa mer om tävlingen på deras hemsida: http://www.sthlmcyclocross.se/

Inga kommentarer: