lördag 1 oktober 2011

205km cykling i grym höstsol!

Sammanfattar lite fort då jag ska ut och dricka öl nu! Mötte upp gubbarna kl 8, fick låna johans fulhjul som är finhjul i jämförelse med mina cross-hjul, det gick som tåget och bromsverkan var otroligt mkt bättre än mina fälgar som är helt slut.

Startade kl 9 imorse i tumba i en stor klunga, tempot gick runt 37 eller nått men jag hade inga problem alls att hänga med. Magnus släppte dock ~20km från torö eller nått liknande så jag och Johan lämnade klungan och väntade in honom. Jag fick ~2min senare för mig att försöka jaga ikapp klungan framför(som fortfarande gick i ~37km/h) men gav upp då den luckan på ~300m inte gick att täppa själv.

Hängde med johan och magnus till torö, fortsatte till färjan efter st vika där vi mötte staine, rippa och en fredrikshofare jag inte känner. Vi körde ihop till vagnhärad där vi käkade en pizza, vid gnesta kom vi ikapp snäckangänget som vi slog följde med resten av rundan.

32km/h i rullsnitt hade vi, totalt 7:30min inkl fikastopp och pizzastopp, 6h 24min rulltid och en timme dedikerat till stillastående vid kontroller och lunchmat.

Jag var pigg hela vägen från start till mål och kunde nog kökat på med snäppet rappare gäng men var istället jättenöjd med att ha kunnat cykla hela rundan med hedern i behåll och känna mig stark istället. Jag fick leda klungan sista kilometerna mot slutet och de långa backarna upp och utan att det var meningen så råkade jag hänga av klungan på slutet där.

Jag fortsatte kötta på i min egen takt och nån kilometer innan slutet hade Moody kommit ikapp och det blev rödljus två gånger på raken. Jag drog iväg och försöka kötta ut det sista under den kilometerna och fick lucka och höll den hela vägen in mot statoil. Det var skönt att få vrida ut det sista mot slutet.

Bilder kommer senare, nu ska jag som sagt ut och dricka öl! :)

2 kommentarer:

magnus sa...

Grymt jobbat igår, starkt att åka med hela vägen hem i klungan. :)

Middleman sa...

Fredrikshofaren var jag det. Bra kört och tack för en bra tur!

/Mattias (mellanklass.blogspot.com)