fredag 7 oktober 2011

Dagens pendling och äntligen fredag!

Dagens pendling bestod av bussåkande, eller också något man kan kalla som icke bussåkande då första bussen var jättesen och därmed överfull. Nästa buss som dyker upp precis när den sena bussen stannat vid hållplatsen, kör bara förbi i tron om att den stillastående bussen plockar upp folk från denna hållplats, men det kan den ju inte...

Så jag missade två bussar direkt på morgonen, därav valde jag en annan buss som dyker upp inom ett par minuter. Men en resa som tar normalt 10minuter tar nu 25minuter med denna buss eftersom det blir köbildning uppför folkkungagatan och vi står praktiskt tagit still jättelänge och rullar sen sakta.

När vi väl kommer fram vid slussen får bussen framför oss för sig att krocka med en personbil och det blir kaos återigen. Vid det här laget var jag så irriterad så jag var tvungen att glida in på mcdonalds, tröstköpa två mctoast(ljust bröd med skinka och ost).

Med lite värme i magen kunde jag påminna mig om att det faktiskt är fredag och äntligen helg!

Inga kommentarer: