tisdag 11 oktober 2011

Vad ett köttsår kan ställa till det

Jag vaknade nyligen med en bra känsla i kroppen. Benet kändes bra och jag var utvilad. Jag ställde mig upp och jag blev glatt överraskad hur bra det kändes i benet.

Men när jag tog ett fotsteg kommer allt tillbaks inom 3 sekunder, det började värka och brinna mer och mer och mer. Fick nästan panik, det går inte ens att stå på fotjäveln för att jag har ett hål i smalbenet.

Jag undrar varför det gör så ont, det är ju bara ett litet köttsår. Är det stygnen som dras åt när jag ställer mig på foten? Det känns som det. Blev det inte helt rengjort? Det känns som det, den brinnande känslan av ett infekterat sår.

Jag måste få av plåstret och undersöka det igen idag. Men just nu är jag sängbunden tills alvedonen börjar värka, att hoppa på ett ben fram/tillbaks till toan var ren tortyr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du inflammerad också? Febrig runt såret och har missfärgningar? Har du inte fått antibiotika?

/Floors

jens sa...

ähh, brukar ju värka i början :D så hare i alla fall gjort för mig de gånger jag fått sy osv :D o jag lever ju än :D men som Floors skriver, om du har nått av det han nämner, så kanske du ska kolla upp det