fredag 28 oktober 2011

En grym dag på jobbet!

Det är inte varje dag man får säga så, men det var verkligen en skitbra dag på jobbet, sådär bra att jag nästan inte ville gå därifrån när kl slog 17:00 på en fredag och hela helgen väntar inför ens fötter! Jag har suttit med tester två halvdagar irad nu och det har varit mycket skoj, vi har hittat några problem men inget vi löser utan några större problem. Riktigt spännande och skoj!

Efter jobbet åkte jag förbi concept store och hämtade upp ett par snygga 33mm däck inför kungsan imorrn. Jag satsar på lågt rullmotstånd bak och lite mer mönster fram, ungefär som jag kör på mountainbiken i skogen. Specialized däck som heter trigger och tracer, de är rätt lätta och ser mycket lovande ut. De lär göra underverk jämfört med de däck jag hade innan iallafall.

Jag har hållt på att fixa ända sen dess här hemma, tvättat cykelkläder, hängt cykelkläder, kört diskmaskinen, tvättat cykeln, avfettat drivlinan, smörjt drivlinan, städat undan efter mitt monark-kaos imorse, lyckats hälla ut 20l vatten på vardagsrumsgolvet så det fick svabbas.. och lite mer småpill. Ändå ser det fortfarande förjävligt ut här hemma.

Jag har smsat släkt och vänner om tävlingen imorgon och mailat ut på jobbet om cykeleventet och försökt locka publik därifrån även om jag själv kommer komma typ sist i superklass. Det känns som om årets Sthlm Cyclocross i kungsträdgården kommer bli ännu mer lyckad än förra året! Pumpen, Hans Mård och säkert fler i CRT/arrangörerna har försökt sitt bästa med PR verkar det som också. Radio och TV var bokat, tyvärr blev bara radio-intervju av. Och just inom den stänga cykelsamhället av tävlingscyklister och elitmotionärer har Sthlm Cyclocross pumpats upp ordentligt. Det kan inte bli annat än succé!

Vi får bara hoppas att publiken underhålls bra också, men med Vacchi bakom micken lär ju inte det vara ett problem..

Mina nya, snygga, lätta, lagliga, kanttrådsdäck!

Inga kommentarer: