tisdag 4 oktober 2011

Tisdagsrajd i spenaten!

Efter morgonens muskelbiopsi är jag rejält öm i låret, en rejäl smäll mot låret är en bra jämförelse på hur det känns, som om jag har en blodutgjutning där. Men det är inte tillräckligt farligt för att hålla mig ur sadeln, det är ju tisdag idag och jag ville cykla!

Jag hade tänkt åka cross först men kom på att jag vill passa på att cykla lite mountainbike medans det faktiskt går, om ett tag är det lervälling, halt, blött, snart snö, is och annat jävligt och då lägger jag undan mountainbiken helt och hållet för ett tag och fokuserar helt på cykelcrossen.

Så jag smörjde upp kedjan på scalpelen och drog iväg, snackade lite skit med det goda folket som dyker upp på dessa rajder. Det är verkligen ett grymt gäng med bra sammanhållning och alltid nya ansikten man inte känner. Det är bara synd att man inte kan cykla med alla, idag blev det tre grupper.

Jag åkte med "snabbgruppen" men den var riktigt långsam idag, vilket passade mig perfekt då jag ändå hade tänkt ta det lite lugnare men Emil ville att jag skulle hänga på dom så då gjorde jag det.

Aron guidade runt oss på 80% av stigar jag inte kände igen och jag var vilse mest hela tiden på rundan. 95% av rundan var toppencykling och jag kan nog inte va mer nöjd än så, skönt att få åka i lagom tempo och bara leka med terrängen också. Pulsen steg ett par gånger i långa klättringar men annars så var den rätt låg mestadels av rundan.

8 personer var vi och de jag kommer ihåg/känner till är mig själv, Emil, Aron, Rippa, Andreas och Juan + 2 till.

Andreas(BC@happyMTB) tog de första tre bilderna, samling vid HBB

Inga mekpauser på hela rundan, förutom Rippa som drog i lite mer luft

Man kunde köra upp på den här stenen och vidare på andra sidan, men jag fegade ur

Rippa och Emil körde dock utan några problem

Ute på ältavägen, det blev massvis med stigar jag aldrig varit på.. Vilse i pannkakan hela kvällen lång!

Inga kommentarer: