fredag 30 september 2011

Sönderkört hjul på crossen

På förra crossrundan i tisdags small det till i hela cykeln med världens jävla genomslag, utan att jag punkade. Styret vred sig neråt i smällen och jag ramlade inte men bromsade in för att jag var helt säker på überpunka och för att skruva tillbaks styret.

Jag cyklade sen vidare och tänkte inte mer på det, nu när jag skulle byta däck såg jag att fälgen är spräckt hela vägen runt från bromsyta till bromsyta. Nåväl dom är hjulen är helt slut ändå men självklart trist som fan då jag tänkt använda dom hjulen hela vintern.

Detta innebär att jag behöver köpa nya hjul, och då kan man ju tänka att det är ypperligt tillfälle att uppgradera till tub. Men sanningen är ju att dubbdäcken inte kommer i tubvariant och med det sagt är jag tvungen att skaffa kanttrådshjul ändå.

En riktigt tråkig investering med andra ord. Jag kan ju inte satsa på fina kanttrådshjul heller eftersom dessa ska gå hela vintern, det känns inte rätt iallafall.

Johan A lånar ut ett framhjul imorrn så jag kan köra 200km breveten imorgon.

3 kommentarer:

Macke Johansson sa...

Alltså en undran? Köra sönder ett crosshjul på 1år... Är det sönderbromsat? Hörs extremt underligt.

STIZZE sa...

Körde in i en sten med en jävla kraft, så det är inte så konstigt

Macke Johansson sa...

Då var det naturligt :)