lördag 10 september 2011

Vi kom halvvägs

Sen vid fikat i ängsjö tittade jag misstänksamt ner på bakhjulet och såg det jag misstänkte.

På pendeltåget ut till ulriksdal imorse hade jag upptäckt att en eker hade gått på bakhjulet. Det var väl lite trist och hjulet vobblade men inte så kraftigt så det borde hålla för en runda tyckte jag. Gunnar höll med mig väl på plats. Sen hojade vi ut mot järvafältet vilket blev rätt mkt transport i början innan smörcyklingen började.

Skogarna i området innehöll mer rötter än jag är van med och mindre hällar samt stenblocksterräng om man jämför med många delar i hellas. Det blir en del fina nerförslöpar, jobbiga, blöta, rotiga, steniga uppförsbackar och en del singletrack med hög växtlighet tätt inpå stigen som slog i smalben och knän, inget hårt utan bara högt gräs.

När vi farit in och ut genom skogen med grusvägar mellan stigarna förstod jag att det här var riktigt bra långloppsträning. Perfekt för 2-3 jämnstarka cyklister där den starkare för dagen får dra på grusvägarna och matar på i skogen så gott man kan. Det går lätt att svänga ihop en 3h runda här utan pauser, bara alla kan vägen/banan så vore det grymt.

Men så när vi stannade för fika efter ca 40km så tittade jag ner och fick se att en till eker hade gått, och det var den närmast den som gått av tidigare. Inte så mycket att göra än att avsluta rundan och ta mig hem via asfaltsvägar. Gunnar lotsade mig till kallhälls pendeltågsstation.

Nu är jag snart framme vid södra station, jag lägger upp ett par bilder senare. Ska förbi concept store som trodde sig ha ekrar till mig.

Södra station i väntan på pendeln. Man kan faktiskt se ekern som är av här, jag var just så då helt ovetande.
Leriga efter ~40km cyklande
Gunnar var glad, det var dags för fika
En lite närmare bild på kaoset. Två ekrar fattas efter varandra.

2 kommentarer:

fredrikw sa...

Det var bra idag i skogen hörde jag, synd med hjulproblemet bara. Du får ge din LBS en uppsträckning, lite väl många grejer som strular för dig tycker jag.

Johan Andersson sa...

Allvarligt, hur mycket ska gå sönder på en ny hoj för 46k? Och nu skämtar jag inte. Håller med Fredrik, lite väl mycket saker som pajjar på den där.