onsdag 7 september 2011

Dags att inhandla vinterkläder

Ja, det är fan dags nu. Jag tänker cykla utomhus hela vintern, men jag tänker INTE frysa. Jag tänker inte stå där när kylan kommer på riktigt och fortfarande vänta på paket med varmare kläder..

Jag ska köpa
Vinterskor
Vinteröverdrag till skorna
Tjocka ull-strumpor 
Varma cykelbyxor
Varm långärmad cykeltröja
Vindväst
Tre par handskar
Mössa
Något varmt för halsen och/eller ansiktet
Skärmar och kompislapp till cykelcrossen

Det jag kommer använda från förra året är
Nått enstaka par ull-strumpor
Hjälm

6 kommentarer:

Pontus sa...

Har inte Cannonadale allt de där?

STIZZE sa...

Vettifan faktiskt, men jag kommer prioritera att va varm före att va snygg. :)

STIZZE sa...

Oavsett förresten så får jag köpa allt själv för fullpris. Jag har ingen elitspons som CRT

jens sa...

buff kan jag rekommendera som nått man ahr runt halsen, täcker lite av ansiktet näre blåser o ä kallt, eller halva huvudet, elelr har på huvudet, under hjälm eller annat. riktigt mångsidigt plagg.

STIZZE sa...

Ja det glömde jag att lista, jag har en halvdålig som jag körde med förra vintern. Först som mössa men sen runt halsen.

Anonym sa...

Varför inte testa ett par vantar från ... japp Claes Ohlson , dom skall tydligen ge upp till 40 grader i 2.5 timmar ( med ngra batterier ).

Kanske något för förfrusna fingrar, tänker på något inlägg från förra året.

/Edfors