lördag 17 september 2011

Jag fick se nya Cannnondales idag!

Klas hade med sig tre skojiga cyklar från Cannondale till Hammarby Hill idag. En Flash 29er, en Scalpel 29er och SuperSix EVO Team.

Mest intresse var det visst på Scalpel 29ern och den var fet som satan, skulle sannolikt fungera utmärkt för att glida runt med i hellas. Hoppas jag får chansen att prova den nån gång.

Den andra hojen var en Flash 29:er, denna hoj kan jag tänka mig själv att köpa framöver. Jag kommer köra på scalpel 26" även nästa sommar men hade jag bytt cykel hade det blivit en Flash 29er då jag fokuserar främst på långlopp. Grymt lätt hoj för sina stora hjul och sadelstolpen och save-systemet ska visst vara väldigt övertygande enligt de jag känner som kör denna idag. Visst det är fortfarande en hardtail och man får ut effekten som en sådan, men med de stora hjulen och det lilla flexandet gör mycket.

Den sista hojen är den jag drägglar mest över, just eftersom jag är ute efter nånting att cykla landsväg till 2012. Det var denna hoj jag helst av allt skulle vilja sitta på 2012 men så blir det sannolikt inte. Den var grymt snygg i verkligheten, inte flashig på samma sätt som Vengen och delvis Foilen, men den är stilren och snygg, otroligt snygg. En drömhoj för landsväg..

Hellas-monstret
Flash 29ern
SuperSix EVO Team

Inga kommentarer: