lördag 10 september 2011

Försov mig nästan

Jag fick hjärnsläpp igår, jag kollade upp vilket pendeltåg jag skulle ta, tänkte på det jag behövde göra på morgonen och hur lång tid det tar att cykla till pendeln, slutligen vilken tid jag då måste gå upp. Men jag glömde sen att ställa klockan. Som tur var väckte Karin mig, men jag hade lika gärna kunnat sova till kl 10:00. När jag vaknade upp var jag förvirrad och trodde att det fortfarande var fredag och det var jobbet jag var sen till.

Jag ska möta Gunnar kl 10:00 vid Ulriksdals pendeltågstation och sen ska vi hoja 

Jag fick denna beskrivning på rundan tidigare: "genom Ursvik och Kista ut på Järvafältet vid crossbanan vid Hägerstalund. Sedan väntar 1 timme med 80% singletrack upp till Ängsjö Friluftsgård norr om Stäket för kanonfika. Hemresa via Kalhäll på Upplandsleden och bestigning av Brukets slalombacke via rodelbanan. Har man bra tryck i benen fixar man det. Därefter genom skogarna längs Mälaren till Viksjö golfbana. Från Ängsjö till Viksjö golf tar det 1 timme med 80% singletrack, så man är riktigt mör i kroppen efter det. Sedan 40 minuter grus och asfalt tillbaka till Ulriksdal."

Det låter ju riktigt bra, genom järvafältet har jag cyklat en gång men bara på cykelcross och det var mestadels grusvägar. Förutom järva så har jag ingen aning om var de andra platserna är.

Inga kommentarer: