Jag körde banvisningen och kom till start bara någon minut innan start idag. Jag kom iväg lite sent från jobbet och sen var jag tvungen att tvätta hojen så noggrannt som möjligt och smörja upp kedjan.
Det var ett stort gäng som dök upp, jag hade inte räknat med så många även fast jag visste att det var många där sist. Jag var inställd på snabbgrupp och visste att det kunde gå undan i täten ifall det dök upp några utav snabbingarna som skulle köra, och det gjorde det.
Flockhart låg tätt på rulle av ledaren, som jag cyklat med flera gånger man inte minns namnet på, och jag låg bakom med en CK Valhall cyklist mellan oss. Ett par gånger fick jag verkligen slita för att hänga med, det var på sista watten i en långspurt som jag höll rulle en gång där strax innan pausen innan sista hundra metrarna innan blåa ulvsjöslingan spåret. Ett par gånger fick jag tröstsamt en ursäkt att stanna in och invänta bakomvarande cyklist så de inte skulle göra fel svängar. Allt som allt hängde jag med, nästan, överallt. Det blev något slags intervallpass kan man säga.
Vi gick i mål strax över timmen och det är väl en vettig tävlingstid för mig per varv också kanske, jag tvivlar på att jag kommer ha lika bra rulle att följa när det väl är tävling. Det brukar sluta med att jag kör själv tillslut ändå ofta, vilket är en av anledningarna varför jag kommer så långt efter förutom fysiken såklart.
Det gick i delvis tävlingstempo för mig, delvis lite för högt tempo och delvis alldeles för lågt tempo.
Efter banvisningen var det bara att åka hem och tvätta cykeln för andra gången idag. Imorrn ska jag cykla hojen till jobbet och slänga in den hos cykelspecialisten för att kontrollera styrlagrena men framförallt byta till det nya FSA vevpartiet jag ska få.
Per passade på att tvätta av hojen hos mig också då han skulle köra bil hem och inte har samma möjligheter till tvätt hemma.
Det var många som dök upp, ändå fick jag inte med alla på bilden. En typisk tisdagsrajd ungefär
Här hade vi några klunghitlers med olika fartambitioner
Dessa skulle rejsas med. Per skulle kvasta men sista 5km var han uppe och körde i täten med oss.
Här har vi några fler som hängde med
Ganska snabbt så blev jag rätt lerig.. det var lerhål lite här och var, Race King / Furious Fred lär det inte bli på tävling ifall det är såhär halt. Men kanske Rocket Ron / Furious Fred?
Fästet där bak stör mig inte så mycket, det går att hantera och det man förlorar på stigen/lerhålen hade man antingen förlorat med vilket däck som helst eller så tjänar man in det på grusvägarna och gräsmattorna. Även fast jag kommit upp mig lite i fältet känns det som om jag är lite bättre i skogen än mina konkurrenter, och att dom är starkare på grus/asfalt, så att köra med minsta möjlig mönster känns naturligt för att jämna ut detta.
Per har precis kommit upp och sprätt precis på slutet av sista skogspartiet innan transportsträckan upp till sickla skiftet
Och så kommer de sista med en ny kvastare
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar