tisdag 20 september 2011

Tisdagscross i spenaten

Det blev en lyckad kväll med crossandet idag, men väldigt ovant att rejsa cross. Jag har mest använt crossen till landsväg denna sommar, då matar man mest raksträckor med benen fulla av hyfsat jämn mjölksyra mer eller mindre.

På cross och dagens runda som nog slog alla rekord med mycket stig, var det hög hastighet, snäva kurvor och utan vetskap hur kurvan faktiskt såg ut förrän man var mitt i den. På det hade jag 4bar i däcken, ett utslitet bakdäck och kände mig lite ovan. Där det var lera fick jag sidsläpp med framhjulet flera gånger under rundan men jag lyckades hålla mig uppe på cykeln ändå, och när jag matade på ordentligt i gruset så spann bara bakhjulet utan att få fäste.

Vi var ett helt gäng, jag, Patrik, Per Kumlin, Johan, Robban, Andreas, Martin och Thomas. Per var den som var starkast idag med Patrik tätt efter, jag försökte hänga på när dom sprätte iväg och lyckades några gånger, men hälften av gångerna blev jag tvungen att släppa. Oftast var det i backar de sprätte, jag och patrik körde även om bergspriset upp för backen mot skarpnäck efter älta. Jag hade inte en chans, orkade precis sitta på rulle i stort sett när han maxade och när backen kom så släppte jag med benen sprängfyllda med mjölksyra.

Det blev även en visit upp på hammarbybacken när vi ändå var igång och körde. Bra intervallträning idag och väldigt lugnt mellan intervallerna, distanstempo och mys.

Per började rundan med att dubbelpunka sin sprillans nya scott addict cx på premiärturen, efter 300m!
Thomas, Per och Johan på parkeringen nära orhem och häststigen
Per, Johan, Andreas och Robert
Robert, Martin och Peffen
Vi avslutade rajden med lite livskvalité uppe på hammarbybacken och dess härliga vyer över stan
Fyra pers var vi upp, jag, pef, andreas och thomas. En grym runda och första gången man fick upp en tisdagsrajd på hammarbybacken!

1 kommentar:

Johan (Black Planet) sa...

Roligt att cykla med dig igen. Häststigen vid Flaten är så kul att cykla på.