torsdag 29 september 2011

225km brevet på lördag!

Ja nu är det spikat, för sent att ångra sig, jag skrev i tråden tidigare så det var väl bara att maila iväg anmälan också. Jag ska alltså köra 20mils breveten från Tumba på lördag, som jag vet av erfarenhet är längre än 20mil, närmare 22 faktiskt.

Det var denna runda som sabbade mitt knä i våras, den 2:a mars. Jag fick knäkänningar under rundan men ännu värre efter då jag haltade dagen efter, sen återkom smärtan och blev värre följande månad efter diverse cykelrundor, skadan var skedd. I 2-3 månader var jag handikappad i min träning och tappade formen och motivationen grovt, maj-juni var värst. Nu ett halvår senare är jag återigen i ungefär samma form som jag var den 2:a mars i våras med hög motivation och goda förhoppningar.

Efter massvis med läkarbesök, remisser, röntgen, inlägg och byte av skor på cykel och vardag, sjukgymnastik och bikefit.... Hoppas jag att knät ska hålla den här gången. Knät har mått bra andra halvan av året helt utan någon känning alls av problemet. Och då har jag även kört rundor på upp till 170km, men denna runda kommer garanterat bekräfta om mitt problem är löst eller inte.

Så det är med blandad förtjusning som jag ställer upp på lördag.

http://www.randonneurs.se/

Inga kommentarer: