måndag 19 september 2011

Priceless väckning!!

Jag fick precis bevittna den bästa väckningen jag nånsin sett! Vår lilla katt, även ofta kallad kattfan såhär tidigt på dygnet, levde upp till sitt öknamn!

Han kom mjauandes som vanligt när jag vaknade, strök sig på mig och ville upp i sängen och mysa. Efter att ha gått runt i sängen ett par varv, kurrandes och kloandes i lakanet gick han upp på mig och ner mellan mig och Karin.

Här är det lite trångt med plats mellan oss så när han kommer upp till väggen vid våra huvuden och vänder sig om utspelar sig nått som jag fann fantastiskt kul såhär på morgonkvisten.

Han trycker röven i Karins ansikte och lägger sig ner över hennes arm. Karin vaknar till och är sådär morgondisträ som man är när man väckts av nått annat än sig själv. "hmpffff... Det luktar illa...."

Jag kunde inte göra annat än gapskratta! Det bli nog en bra dag det här, i alla fall för min del! ;)

Inga kommentarer: