fredag 9 september 2011

Fullkomlig Kalle Anka-klädsel

Det blev en sån konstig klädsel idag, jag har lite av en split personality klädmässigt sen ett tag tillbaka. För inte många år tillbaka var varenda t-shirt jag hade sönderklippt till linnen. Dom användes året runt, även skinnjackan användes året om, ostängd för det var ju snyggast så.

Sen droppade jag det där, använde hela t-shirts och vanligare jeans om vartannat med gamla stuprören. Nu har jag börjat gilla skjortor också och har förstått att conversen inte är bra för mina fötter och knän. Jag har även börjat med cykel och det har väl kanske inte påverkat min klädstil så mkt förutom att jag växt ur alla plagg på överkroppen.

Kläder har inte varit en av mina prioriteringar direkt, därav soppan lite. Jag har liksom slutat bry mig om vad jag har på mig vid de flesta tillfällen, det känns inte så viktigt längre.

Men idag blev det faktiskt lite knasigt, lite väl plock-e-pinn för att jag skulle kunna slappna av ;)

Tänk er löparskör med nyonlysande gula märken, de syns verkligen. På det ett par svart stuprörsjeans i stretchtyg, De kan inte passa sämre ihop. På det hade jag en t-shirt som var minst 2 storlekar för stor. Och eftersom jag fryste lite imorse och inte vill åka på en förkylning kändes det vettigt med en tjocktröja, tyvärr hittade jag ingen så jag tog en jacka. Jackan var min nya, tjocka, plufsiga vinterjacka. Ni förstår nog att det här blev rätt knasigt, för vödret runt lunchtid var tshirt/långärmad tunntröja-väder.

Till råga på allt är jag långhårig och kille, samt skulle cykla på en heldämpad mountainbike värd 50k.

Jag förväntade mig nästan en tråd på happymtb, "Saknar någon en cykel? Jag såg en kille som inte alls passande ihop med en cannondale scalpel cykla utan spd-skor inne i stan idag" Jag vågar inte ens lägga upp en bild på kaoZet, så hemskt var det!

Inga kommentarer: