torsdag 29 september 2011

Dagens tester hos GIH/Micke

Idag körde jag det första "riktiga" testet, jämförstestet inför träningsperioden. 40minuter timetrial följt av 15min aktiv vila, 30 sekunder självmordstankar, 10min aktiv vila och 30sekunders döds-stöt.

Det kändes hyfsat idag, jag tycker fortfarande att det är svårt att cykla och pressa sig utan någon att jaga eller ett wattantal att hålla, den enda indikatorn man har är klockan och känslan i benen. Det enda jag fick veta var att jag var väldigt stabil jämfört med första "prova-på" testet, så jag borde va bra material att studera på.

När jag väl får veta siffrorna när studien är över är jag rätt säker på att jag har "underpresterat", på ett sådant sätt att jag lätt kommer kunna spöa siffrorna när jag kommer hem och ställer in monarken på högre motstånd och klarar av passet. Pannben på monark med siffror svart/vitt, det har jag, det vet jag. Värre är det med riktig cykling, det har jag inte lärt mig.

Snackade lite keps cup och sen åkte jag hem, ikväll ska jag vila och mysa för mig själv. Karin är i arboga med familjen i helgen. Imorrn får jag för mig att det är lördag hela tiden och det gör mig ständigt besviken när jag kommer på¨att jag har fel.

På lördag ska jag köra breveten från tumba som tidigare nämnt i bloggen. Jag ska nog köra ett träningspass imorrn med,  men det får bli ett hårt och kort pass så jag inte tömmer kolhydratförrådet för mkt inför lördagens brevet. Typ monark, eller några 10minuters intervaller i sickla skiftet.

Lite nojig är jag med energi-förrådet men jag tvivlar starkt på att jag kommer bonka på lördag. Med erfarenheten jag fått genom årets tävlingssäsong med att äta under cyklingen, uppladdningen innan men kanske speciellt har jag lärt mig hur man cyklar mer ekonomiskt. Förra breveten höll jag på att sprätta och ta för många och långa förningar de första 10-12milen, idiotiskt kört faktiskt.

På lördag har jag även inte bestämt mig hur jag ska göra, antingen smörköra och bara ta distansträningen, eller försöka satsa på en hyfsad tid. 28km/h vill jag snitta minst iallafall, det gjorde jag i våras och med ekonomisk körning ska det inte va något problem om vi är 2-3st som håller ihop.

Men jag kan tänka mig att försöka snitta runt 32-33km/h också ifall vi är 3-5st som jobbar ihop. Vafan jag ska liksom klara 38.5km/h i snitt på en sträcka som är 70km längre nästa sommar, även om det är betydligt många fler som ska jobba med farthållningen, så kräver det en hel del av mig. Men ska jag ge mig på något sådant kan det va bra med vilodag innan. Vi får se.. Vore tacksamt att bonka sista 2milen som sist iallafall, det kan mycket möjligt vara min plan, men tidigare in så vill jag inte göra't! Och bonka kan jag göra oavsett vilken fart jag håller, det justerar jag med intaget.

Inga kommentarer: