söndag 4 september 2011

Hemresa och reflektioner om BST 2011

Sitter i bussen och kramar kudden i famnen. 3h45min sömn efter gårdagens firande att långloppscupen är över och alla bra resultat, eller var det bara för festandets skull kanske? ;)

Hoppas att jag kan få sova lite i bussen, jag är inte så fasligt sliten av alkoholen, 3 öl, 2 shots. Men sömnbristen däremot, den känns ordentligt. Speciellt efter ett långlopp och det tyngsta utav dom på året, nu skulle man behövt lite mer sömn.

Nu har jag hunnit reflektera lite mer om gårdagens tävling. Det känns fortfarande som en vinst, som att jag vann hela skiten även fast jag bara var 22:a i mål. Även fast jag hade ett lyckat lopp med mestadels bra folk att köra med så fanns det absolut mer att ta ifrån, vilket bådar gott inför kommande säsonger. Med langning hade jag inte behövt jaga ikapp angelicas klunga, som jag ändå var tvungen att släppa efter ett kedjehopp i en backe strax efter, jag gjorde ett chansnings-försök och jagade med benen fulla av mjölksyra i en mil men misslyckades. Hade inte kedjan fastnat vid ett par tillfällen hade jag haft ännu bättre klungor att köra med och hade sluppit täppa ett par 200m luckor själv.

Samtidigt ska jag absolut inte klaga. Samarbetet med Gunnar var grymt på slutet när jag tappat min klunga pga strulet. Jag lät han dra först för att bli av med kramperna, och efter några minuter kunde jag gå upp och göra min resa med honom värdig. Vi kom ju ikapp och om ett par cyklister också, synd att kedjan fastnade sen, sista ~15km. Vi låg båda solo där med 200m mellan oss hela vägen in till mål och drog själva, eftersom vi var jämnstarka hade vi tillsammans varit en grymt bra kombination såklart.

Jag längtar efter nästa års långloppscup redan nu...

Inga kommentarer: