måndag 5 september 2011

Kompiscrossen börjar i helgen

Nu drar kompiscrossen igång med start på söndag. Samling är kl 09:30, banvisning sker 09:45 och starten går kl 10:00.

Mer info om kompiscrossen går att läsa på deras hemsida: http://www.kompiscrossen.se/

Jag hade jättegärna varit med men de här crossligisterna har lagt första tävling på samma dag och tid som DM-finalen avgörs i XC-mtb i rudan. Det vill säga, jag kommer köra i rudan istället. Fler tävlingar bli av med kompiscrossen men denna blir det en no-show för mig för att den helt enkelt krockar med något högre prioriterat.

Inte för att jag egentligen "prioriterar" DM-serien. Efter att jag dragit av kedjan på första tävlingen, körs as kasst på andra, missade tredje p.g.a cykelstrul, för tight schema och annan diverse ursäkt, att nästa tävling går ända ute i (fucking) bålsta på en vardag vilket jag knappast hinner till... så känns tävlingen inte sådär jätteviktig längre.

Hmm.. jag kanske ska tänka om.... men då kanske jag hellre kör tävlingen i eskilstuna på söndag, smeracet..

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Men åhhh, då är ju jag i NY.... ;o)