torsdag 8 september 2011

Fylla på en torsdagkväll

Inte riktigt så farligt blev det, men jag och Karin delade på en flaska vin och med nästan en hel arbetsvecka i kroppen slår det rätt hårt. Sen käkade vi pizza. Och kollade film. Har suttit i soffan de senaste 4 timmarna, det var skönt. Riktigt skönt. :)

Imorrn är det fredag, någon fysisk träning ska jag nog hinna med, troligen monark eller lite backträning kanske med ett uppvärmnigsvarv i sickla skiftet?

På lördag ska jag ut och rejsa några timmar norr om stan på scalpelen med Gunnar och Fredrik, det lär bli camelbak och ett par gels i bakfickan på den rundan. På söndag ska jag tävla i rudan då det är DM-finalen, jag har bara fullföljt ett av loppen och då kom jag sist. En tävling bröt jag p.g.a kedjebrott och två tävlingar dök jag inte upp på p.g.a diverse anledningar(läs ursäkter).

På lördag kväll ska jag även på kräftskiva, men jag kommer hålla mig nykter och försöka va hemma till 12-slaget iallafall så jag kommer i säng i hyfsat tid innan DM finalen.

Jag la upp en happy-tråd angående storlek på landsvägscykel och ringde även David på Specialized Concept Store, han nämnde ett par vettiga argument till hänvisning av min bikefit varför 54 borde vara rätt storlek. Och efter att jag följt upp det samtalet med att titta på geometri-tabellerna mellan CaadX och SuperSix så är jag helt med på vad han menar. En 56:a skulle t.o.m. kunna bli bra om inte standover måttet hade blivit för högt.

En 54:a blir det. Nu ska jag bara göra valet. Blir det ny cykel. Begagnad cykel. Eller ingen cykel alls. Storleksfrågan är ur världen iallafall.. Och om det blir en, blir det en 105:a eller en ultegra? Ska jag satsa på hjul också, eller ska jag nöja mig med original, även den frågan påverkar valet av komponenter.

2 kommentarer:

DrGT sa...

Bra att du har nytt vevparti inför morgondagens långrunda. Du kan skippa gelen. FW och jag kör med vatten i flaskorna och kanske någon bar i ryggfickan. Fikat fyller på med energi så att det räcker hem :)

STIZZE sa...

Bar/gel.. jag använder inte bars men har ett trettio-tal gels hemma. Tar alltid med mig gel i bakfickan ifall det skulle behövas när jag kör med starkt folk :)