torsdag 1 september 2011

Caad 10 ändå kanske?

Den är ju så förbannat snygg den där caad 10:an. Begagnade landsvägscyklar slits inte i närheten av så mycket som mountainbikes, så runt 10k för en caad 10:a med världens snyggaste lackering och ultegra komponenter. Det är mycket för pengarna! Sen slänger jag till 10k för riktigt fina hjul, antingen nya eller beggade zipp-clinchers. Ooj oj...

54:a för $1600
http://www.ebay.com/itm/Cannondale-Caad-10-Ultegra-Road-Bike-Spring-2011-/130570904741?pt=Road_Bikes&hash=item1e66a1e4a5

52:a för $1300
http://www.ebay.com/itm/NEW-Cannondale-CAAD-10-3-Road-Bike-52cm-Ultegra-BB30-/280731625507?pt=Road_Bikes&hash=item415ce8a823

5 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Hade den där färgen funnits när jag köpte min hade jag slagit till på den direkt. Du kommer inte bli missnöjd med en CAAD10, det är jag helt säker på. Känns lite onödigt att lägga 30' extra för lite bongoplast när du antagligen knappt märker någon direkt skillnad mellan dom. Åtminstone lär ju skillnaden vara marginell.

Anonym sa...

"Känns lite onödigt att lägga 30' extra för lite bongoplast när du antagligen knappt märker någon direkt skillnad mellan dom."

Vem knyckte Johans login????

Jonas l sa...

Inga Zippclinchers på. Ska ju va tub

Eskil sa...

Ska du ha zipp så kör på tub. Annars finns det andra clincherhjul som är bra. Kanske kina? DÅ kan du köpa ett par 38mm och ett par 60mm för de pengarna.

jens sa...

du kommer ha kul när du punkar på vättern :D

annars låter en beggad caad10 med ett par fina hjul som ett smart alternativ.

för övrigt kan man få ett par riktigt fina o sub 1400 grams högprofil kanttråd för runt 7 papp :D