tisdag 20 september 2011

Min första cykelcrossrunda...

Jag minns den fortfarande så väl! :) Det var nån gång i mitten på november, jag åkte ut med Johan och Robban som jag inte kände sen tidigare(tror jag) och jag hade aldrig suttit på en cykel med bockstyre. Jag hade hämtat min CaadX Tiagra tidigare på lunchen och cyklade hem den från jobbet när jag slutade. Jag blev DYNGSUR påvägen hem i vanliga jeans och jacka utan handskar och mössa, kallt som fan var det.

Det var nämligen snö & slask storm ute, på nyheterna varnade de för blixthalka och massvis med olyckor hände utmed vägarna. Detta hindrade inte mig från att byta om, tejpa på lampa på styret och dra ut och cykla!

Jag hade lärt mig att växla med bakväxeln på vägen hem från jobbet men av någon märklig anledning kunde jag inte förstå hur jag växlade med framväxeln. I efterhand fattade jag att jag tryckte även den åt fel håll(båda åt vänster och inte innåt som är rätt). Jag förstod det sista 30meterna innan jag mötte upp grabbarna vid hammarbybackens parkering, det var en vanlig tisdagkväll och tisdagsrajd!

Vi drog ut genom sickla skiftet, ut på asfalten mot hellasgården, passerade denna och tog grusvägen upp i skogen vid äventyrsbanan strax innan älta. Och här var det rejält med snö, säkert 5cm djupt och snorhalt.

På grusvägarna som kom fick jag bredställ både fram och bak flera gånger men det var hur kul som helst! Riktigt misärväder men vi var rätt skyddade från det värsta även om vägarna mestadels var fullkomligt täckta med nyfallen snö som var blöt och tung.

Jag var jättelycklig den kvällen, fyfan vad kul det var att hoja.. :) Jag har ett par bilder sen dess..

Första bilden någonsin på min cykelcross! Dyngblöta händer och fötter hade jag, utan de där trasiga skoöverdragen som jag fick av Johan hade jag aldrig klarat av vintern =)

Robban ser lite halv-entusiastisk på den här bilden, men jag minns honom som väldigt glad också denna kväll i blötan! Vädret hade en lite äventyrlig vibe

































Johan är skitglad, och bevisligen också skitblöt =) Grymma minnen att ha med sig det här!

Inga kommentarer: