måndag 21 november 2011

Cykeln till jobbet

Jag cyklade imorse, vaknade när Karin väckarklocka ringde kl 06:00 och var pigg. Gick upp, bytte om, lagade frukost och 50minuter senare satt jag på sadeln och började trampa mot jobbet. Det var skönt imorse att cykla, vinterkläderna är verkligen jättesköna.

Jag kör med cykelbyxor utan benvärmare och vintertightsen över, det är varmt och skönt, kanske lite tight över knäna så det känns som lite motstånd men det får jag leva med. På överkroppen har jag vanlig cykeltröja, armvärmare och vinterjackan, helt perfekt nu runt 0 gradig kyla. På huvet hade jag rapha-kepsen i vintermodell och hjälm. Hösthandskarna på händerna var även dom helt perfekta. På fötterna hade jag shimano mw81 skorna, vinterskorna utan överdrag.

Det var verkligen behagligt att få trampa lite på morgonen, och jag längtar till att få cykla hem igen, SuperX'en är så rolig att cykla på..

Inga kommentarer: