måndag 7 november 2011

SuperX mek igår

Nu tror jag att jag har löst gaffelns hackande när jag bromsar, det var glapp i gaffeln trots allt, dvs dåligt fastdraget av mig.

Men det var inget glapp när jag höll handen mellan ram/gaffel och vickade cykeln fram och tillbaks med framhjulet bromsat, så jag trodde allt var bra. När jag cyklade hörde jag konstiga klonkningar ibland vilket jag misstänkte var något med gaffeln, samtidigt blev gaffel-hackningen vid inbromsningar värre än när jag mekade i lördags då jag nästan fick bort det helt.

Igår kväll när vi cyklade klonkade det till lite då och då, när jag stannade en gång märkte jag ett vagt glapp, men när jag skulle visa det för Johan, Magnus och Ivar så var det inte kvar längre. Konstigt tyckte jag. Då plockade jag upp cykeln på axeln och tog tag med båda händerna på varsitt gaffelben och ryckte till, nu jävlar märktes det, världens glapp var det ju, iallafall när jag gjorde såhär.

Jag fick lite snabb hjälp av grabbarna, skruvade upp styrstammens skruvar, skruva fast topplocket och sedan styrstammen igen. Lyfte upp cykeln på axeln och ryckte i gaffeln, styv som ett järnspett!

Och när jag cyklade de sista 100m hem till lägenheten och drog till jordens jävla inbromsnings med frambromsen stanna den direkt, inte minsta skak! Cykeln kändes redan när jag trampade till direkt ÄNNU bättre än den gjort tidigare. Jag är så jävla nöjd så det finns inte! :)

Vilken jävla grym hoj jag har, jag kan knappt bärga mig för att prova den med 23mm däck! Det får bli till helgen, det verkar bli bra väder även nästa helg..

Inga kommentarer: