fredag 11 november 2011

Vikten på min SuperX Sram RED i storlek 54

Jag blev överraskad, den var faktiskt lite lättare än jag hade förväntat mig när jag åkte ner till concept store.

7.62kg - med kanttrådshjul

Det får man ju faktiskt säga är en helt ok vikt. Med ett par tuber till hösten på ~1200g så får jag ner cykeln ytterliggare ~300g. Inte illa pinkat. Sadelstolpe 60g, snabbkopplingarna 60g, sadel 20g. Det är ~440g som går att lätta rätt enkelt. Och då är vi nere under Tim Johnsons SuperX-vikt på 7.19kg, närmare bestämt 7.18kg.

Dit ska jag nå när CX-hösten 2012 når oss, om ett år.

6 kommentarer:

Johan Andersson sa...

CX-hösten 2013, har du inte bytt cykel då??

STIZZE sa...

2012 menade jag såklart :)

Jonas l sa...

1200g cxhjul, du satsar högt du.

STIZZE sa...

Revolver-Racing väger 1295g, tänkte mig nått liknande eller lågprofil(lättare)

Anonym sa...

Ouch, det låter dyrt det här Stizze, hur var det nu, inga fler inköp planerade, vi får se var det landar ;)

//Bruce

STIZZE sa...

Ja men det är ju inköp om typ 4-5 månader jag pratar om, eller kanske ännu senare :)