lördag 5 november 2011

Kompiscrossen Pojkcrossen 2.0 imorgon!

Imorgon gäller det, en till kompiscross och runt 8+ grader ute med moln.

Jag har jobbat mer med SuperX'en efter dagens upptäckter. Bromsarna tjuter inte längre då jag fixat toe-in på bromsbeläggen, gaffeln skakar lite fortfarande men endast när jag drar en maxspurt och bromsar med enbart frambroms så jag nästan går över styret. Det får utvärderas imorgon på kompiscrossen. Ena reglaget var inte ordentligt fastskruvat, likaså med sadeln, detta är också fixat så nu borde jag kunna köra tävlingen utan några problem imorrn.

Styrlindan har jag lämnat orörd men den ska lindas om nån gång i veckan så jag får den perfekt, den täcker styret överallt men ett varv på ena sidan blev inge bra i bocken så det känns lite tjockt på ett ställe. Sen har jag heller inte rört inställningarna på reglagen, men det kan nog va så att jag redan hittat den placering jag vill ha dom på.

Cykeln är nu även nytvättad och står i hallen tillsammans med CaadX'en, dom ska få byta sulor när dom torkat så SuperX'en blir 80gram lättare. Jag är lite fundersam om mitt specialized-bakdäck bara, det har rätt lite mönster och är det lerigt kanske jag förlorar mer än jag tjänar på det. Jag kanske ska behålla racing ralph som framdäck ändå och låter Tracer sitta bak istället för Trigger bak, Tracer fram. Då blir det bara 45g viktminskning dock.

Vi är ett gäng som åker gemensamt från Specialized Concept Store kl 08:45 mot tävlingen som ligger vid samma ställe som sist vid Stora Skuggan, denna gången kommer vi köra banan baklänges med ett par småändringar.

Det finns tre ängar runt Stora/Lilla skuggan och detta är en utav dom, precis i närheten av fiket där vi kommer avsluta dagen. Karta finns på länken längre ned.

Dessa tider gäller:
Avfärd från Specialized Concept Store 8.45
Samling 9.15
Banvisning 9.30
Start 9.45

Här kan ni läsa mer om tävlingen: http://www.kompiscrossen.se/pojkcrossen-2-0-6-november/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte du ska bekymra dig så mkt om några gram hit eller dit på crossen. Greppet i däcket känns viktigare än vikten. Efter ett par varv sitter det ändå ett par hekto lera överallt så det jämnar nog ut sig :) Sen är bilden i inlägget från Gubbängsfältet inte Stora Skuggan ;)

/Staffan

STIZZE sa...

@Staffan, jag snodde bilden direkt från länken om crossturen imorrn :) jag körde även gubbcrossen