torsdag 5 maj 2011

Cannondale SuperSIX EVO

Nu är den alltså uppvisad officiellt, det går att fåtag på fr.o.m juni vad jag läst hittills. Som jag sett sen tidigare så är toppröret omgjort som SuperX crossen, svingen är helt förändrad. Ramen väger låga 695g, änsålänge har jag inte läst hittat vilken lackering och storlek det är, men känner jag Cannondale rätt så är det troligen en storlek 54 med svart lackering.

Massvis med schyssta bilder finns via bikeradar.com och jag postar några utav dom här nedan

SuperSix EVO Team
SuperSix EVO Dura-Ace
SuperSix EVO Sram RED
SuperSix SRAM Red
SuperSix EVO SRAM Red Di2
Och den snyggaste bilden snodd från Daniel Rytz blogg. Ännu fler bilder finns på hans blogg
Någon mer som känner igen detta? :)
Här ser man topprörets och bakre triangeln som är helt omgjord från "gamla" supersixen



































Ovanifrån



































Snygg intern kabeldragning



































Bakifrån



































Här finns massvis med bilder, några som jag lagt in ovan, och mer texter om cykeln; http://road.cc/content/news/35152-sneak-peek-cannondale-supersix-evo-2012

Vilken grym cykel det verkar vara! Jag är helt tagen, jag vill ha en. En team-lackering, med Shimano 105 komponenter tack ;) ... faaan....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sving? Var skulle den sitta på en odämpad landsvägscykel? =)

STIZZE sa...

Du förstod nog vad jag menade. :)

Anonym sa...

Vikten ska vara på 56cm i carbon-finish, alltså den svarta.

Fick du med dig Ultimate-modellen som ska väga 4,95 kg rakt ur lådan? ;)

/Per, Cannondale

STIZZE sa...

Storlek 56 t.o.m, jag gillar't. Cannondale kan man lita på att det inte är några storlek 48-ramar som vägs när/om siffror publiceras. :)

Ja jag såg den med, helt galet bra!

Anonym sa...

105 komponenter?

Då tar jag hellre en topputrustad Caad10 för de pengarna.

//Eschkillll