tisdag 17 maj 2011

Kvällens aktivitet

Efter jobbet idag mötte jag upp med sambo hos hennes kusin Lisa samt lisas kollega Andreas, en snabb kaffe och mat till lillgrabben Rufus och sen åkte vi tåååååg till Lisas kille Andreas(två olika killar, samma namn) nya lyxrestaurang Zee The Restaurant vid henriksdalshamnen.

Rufus älskar tåg, han är otroligt hängiven till denna uppfinning, jag spelade in en 4min lång video men tyvärr ville inte blogger ta emot den. Den kan annars summeras i "tååååååg!!!" pekande med stora lysande ögon, om och om igen, gappskratt, handklapp och ren lycka. =)

Efter tågresan med tvärbanan beställde vi in en hamburgare som jag och karin skulle dela på. Vi har det lite torrt om pengar såhär sista veckan innan löning så jag siktade på vatten att dricka vilket i sig är väldigt gott till mat. Lisa tog vaktel och Andreas, som också är kock, tog dubbla varmrätter i form av en lammrätt och anklever. Sen blev ölsuget för stort för mig och jag och karin delade på två kalla lager.

En härlig "afterwork" i gott sällskap värmer själen.

1 kommentar:

kejrin sa...

Såå trevligt :)