onsdag 15 februari 2012

Kvällens monarkpass

Det blev monark och inte skridskor, det är för mörkt och faktiskt läskigt att vara ute i mörkret ensam på en sjö. Just för risken att ramla igenom, även om det är rätt osannolikt. Men sen är jag ju lite mörkrädd också, ingen bra kombination.

Planen var att köra 8st 4minutare med okänt antal minuter vila, jag körde på 2min aktiv vila. Belastningen beräknade Micke till 260w men med instruktion att höja till så högt jag klarar av. Än har han inte fått alla vettiga siffror på mig än så uppskattningen är svår. Nästa fyror ska dock försökas på 310w, vilket han uppskattat att jag ska klara.

Jag började med 4st intervaller på 260w utan några som helst problem. Sen började jag höja. 270w kändes men jag visste att jag klarade mer. Nästa blev 280w och rejält med jobbigt, men jag visste att jag klarade mer om utmattning var målet, vilket jag bestämde att det var. 7:e intervallen höjde jag till 300w och nu slet jag som ett djur. Den 8:e intervallen ville jag lägga i precis allt jag hade kvar, total utmattning eller en riktig prestation var målet. 330w, jag kände direkt att det var tungt och 2:45min in så fick jag ge mig. Vilade några sekunder och sänkte till 300w, efter 45sek tände jag till igen dock och drog upp på 330w och höll ända in i mål. Utmattning ja, och jag satte nästan 330w, med modifikation.

Ett grymt bra pass iallafall. Om jag får det på schemat igen så börjar jag på 280w, det borde vara en bra belastning för mig.

Dagens myshörna såg ut såhär

Inga kommentarer: