lördag 4 februari 2012

Längdskidor och monark!

Jag bangade på den egen-arrangerade distansrundan idag. Minus 15 stod det på när jag gick upp imorse, och då vet jag att det är kallare på vägarna än vid min termometer. Samtidigt så kände jag mig lite dålig i halsen, jag har sovit dåligt de två sista nätterna vilket troligen är anledningen.

När Johan som var mitt enda sällskap från HBB bangade och jag blev osäker, samtidigt blev Martin osäker, tanken var att han eventuellt skulle haka på från trollbäckens ip. Rundan kändes onödig helt enkelt.

Men jag slipper inte undan träning så enkelt. Jag tog på mig längdskids-kläderna och begav mig till hellasgården. Körde ett varv på 5km spåret som var heeeelt ospårat, toksvårt att åka och jag gick i backen två gånger. Sen körde jag ett varv på 3km spåret samt var påväg in på ett andra spår när jag högg staven genom skon in i tån. Det bultade rejält och jag misstänkte lite blodforsning, tyckte det var dumt att åka en extra km, jag var inte riktigt halvvägs bort än nämligen.

Väl hemma så var det dagens andra pass som gällde, fast ihopslagna då. 2x20 på monarken körde jag på en helt ok belastning, speciellt med tanke på att jag precis varit ute och vevat skider fram och tillbaks i över en timme.

Nu ska jag till Specialized Concept Store och hämta lite schyssta klibbor, peffen ringde och meddelade att de hade fått paket till mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Bra blogg. Kul med lite jämförelse mot sin egen träning, varför så hemlig med watt sifrrorna?

jens sa...

vadå, lite ont i halsen, o så ge sig ut i under minus 10 grader o träna, låter ju inte vettigt eller bra :D

STIZZE sa...

Jag är inte hemlig, tycker bara att dom är rätt kassa för tillfället. Så jag väljer att inte skriva ut dom, typ. :) Lite undermedvetet för att hålla huvudet högt.