fredag 24 februari 2012

Zipp-flaskhållare till SuperX'en

Mina flaskhållare till SuperX'en och landsvägssäsongen blir två st från Zipp. 21g styck väger dom och 42g tillökning på cykeln kan jag ju stå ut med. De reviews jag har läst så ska det vara enkelt att ta ur och i flaskan, den ska sitta bra och vara slitstark. Jag läste även att den "ska passa till alla flaskor" vilket jag inte riktigt tror på. Men men..

Det ska bli intressant när den är helt klarkittad att få väga den. Just nu ligger den på 6.52, dock med fel body, ingen kassett, inga flaskhållare och fel bromsbelägg. Förutom detta så sitter nytt styre och styrstam men på dom ska det bara skilja nått ynka gram.

Det ska även bli kul att få kitta den med ett par härliga dugast-tuber eller nått annat läckert till höstens CX-satsning.

Ja, jag har bestämt mig att de ska få gå som tävlingshjul för CX också.

2 kommentarer:

frazzes mtb sa...

cannondales ligger på 20 gr stycket ;-) och är med riktigt snygga..

Anonym sa...

Jag kör New Ultimate på lvg hojen, 11g styck.

/Eskil