måndag 20 februari 2012

Liten pause

Det blev lite pause under helgen med träning, men jag räknar med att ta igen det utan några större förluster. I fredags var jag för klotad för att köra ett träningspass när jag kom hem från jobbet. När sambo kom hem mitt i natten fre/lör och vi satt uppe till 05:30 och pratade var jag rätt seg dan efter och skippade träningen. När jag vaknade på söndag hade jag ont i huvet efter de där glasen vin jag drack hos föräldrarna på kvällen innan. Jag hade väl tänkt köra på söndags-kvällen men så blev det inte då vi fick besök och jag kände andra prioriteringar. Kanske låter som ursäkter, och är väl delvis det också. Tre dar utan träning alltså.

Karin åker bort imorgon, och kommer vara i Kenya i 5 veckor. Det börjar kännas tråkigt och lite jobbigt. Ikväll är sista kvällen med henne på ett bra tag.

Sen blir det sannolikt träningsläger för mig de veckor hon är borta. Jag kommer fokusera på jobb och träning mestadels för att det inte ska bli allt för ensamt, man blir ganska beroende av varandra även om det ska bli skönt att få lite egen tid också. På fyra år har vi varit ifrån varandra max en vecka som längst, och endast två gånger förutom nån helg här och där ett par gånger.

Inga kommentarer: